2019. máj 16.

Kanári szigetek - Sioux City Park.

írta: szucsalfi

Kanári szigetek.

Western város Playa de Inglese mellett.
                                                     15 éves emlékek.

A Kanári-szigetek egy gyönyörű sziget-csoport. Kisebb-nagyobb szigetekből áll. Hogy melyik a legjobb, melyik a legszebb, az szubjektív megítélés kérdése. Kinek a pap, kinek a papné. A mi nyaralásunk úgy 15 éve volt.

Szerintem mindegyik sziget gyönyörű. A barátaimmal mi ekkor a Gran Canarian szigeten elterülő Playa De Inglesebe mentünk. Azt hiszem, hogy mintegy 6 órás repülés után szálltunk le a reptéren. Vegyes repülőterük van, a katonai gépek is innen szállnak fel és a közelben van egy támaszpontjuk. Védtek bennünket, pedig akkor még nem létezett a turisták elleni borzalmas terrorizmus. Vad hegyi utakon vezetett az út a repülőtérről.

Playa de Inglese már egybeépült Maspalomassal.  A Hotel Riuban szálltunk meg, ami közvetlenül a homokdűnék mellett fekszik. Nagyszerű hotel, kitűnő reggelivel. Sok szabadidős program-lehetőség volt és van, de nyilván a legfontosabb a tengerpart, a napozás. Sivatagos területen gyalog kell a homokbuckák között gyalogolni a tengerpartra, de erről részletesebben később, illetve máskor.

Nézzük meg, hogy milyen szabadidős program lehetősége van az üdülővárosnak. Vajon mivel fogjuk eltölteni a két hetet.
Van 2  vidámparkja, gyerekeseknek kötelező program. Van kaszinója, a sok pénzűeknek kötelező itt elszórni a vagyont, esetleg a feleséget is. Van két szabadidőközpontja (ma már több van, ez akkor volt amikor mi ott voltunk), az egyik ilyen központ bárokkal, komoly hetero-, és meleg mulatókkal várja a publikumot. Itt az élet éjfélkor, illetve hajnalban indul el és eltart délelőttig. Meglepőek a nyitva tartások. Van amelyik éjfélkor nyit, de szinte minden órában kinyit egy. A vendégsereg meg vándorol egyik helyről a másikra. Ha valaki nem álmos, még hajnalban és reggel is talál züllésre alkalmas helyet, meg hát ha nyaral az ember, inni kell. Valljuk be, egy nyaralás nem tisztességes hányás nélkül, főleg ha magyar emberről van szó. Ez olyan férfias.

A Kanári-szigeteken koncertezett a magyar MDC formáció

Aztán van  Füvész kertjük, azt hiszem kettő is. Ezt a prűdebbeknek ajánljuk, csak hogy a tengerparti napozás és kocsmázás mellett nekik is legyen kulturális programjuk. Aztán bőven van Szuperkmarket, Shoping Center és sok piac is. Mint tudjuk ezek számítanak a legfontosabb nyaraló programnak, hiány érzete van az embernek, ha nem vásárol össze kilószámra valamilyen kacatot. És mije is van még? Ja, igen, ... kismillió hotelje, szállodája, panziója, meg  hát McDonald-sza.

De a szigeten ezen kívül is találhatunk érdekességet. Az egyik ilyen a Sioux City, ami egy western falu, 43 lakossal, látványos showk-kal, bemutatókkal. Playa de Inglesetől nincs túl messze. Emlékezetem szerint nagyjából egy óra alatt odaértünk.

Úgy érzem, hogy több órát is érdemes itt eltölteni. Azt nem árt tudni , hogy 6 napot vannak nyitva. De arra is figyelni kell, hogy nem egész nap. Általában délelőtt 10.00 - től - 15.00 óráig, szombat vasárnap 10.00-től - 16.00 óráig üzemelnek. Hétfőn zárva vannak. Hétfőn a lelőtteket temetik, meg a megskalpoltakat.

Tiszteletre méltó, hogy a hegyoldalban egy komplett wesztern várost építettek fel. Van itt minden, indián jurták, tipikus western épületek, sátrak, postafiók, bankok, lövöldözés, temetés, sheriff hivatal, rossz emberek, még rosszabb emberek, lovak, marhacsorda, lópatkoló, templom és kupleráj. Tökéletes az illúzió. Én nagyon jól éreztem magam itt. Mindenben rész vettem, csak lóra nem ültem. Végignéztük a műsort, a lövöldözést, a temetést, főztünk, indián ételt ettünk, és hát talán más nem is igen kell egy magyar embernek. A lényeg mindig az, amit azt hiszem hogy a GM 49 is megénekelt, hogy tele a has.

A bemutatót többször megismétlik. Már nem emlékszem, hogy óránként vagy két óránként. A várakozás alatt kávézhatunk, piálgathatunk, a jó kis spanyol sör meg mindig hívogat. Amúgy felmerült bennem a gondolat: az indiánok valamikor a maguk korában vajon kávéztak?
Nagyon hamar eltelt az a 3-4 óra míg ott voltunk. Néha még ma is eszembe jut, merengek róla, mintha üzenne, hogy visszavár.

Kanári szigetek egzotikus virágai Mike Oldfield dalával megspékelve

És végül a protokoll, szokásos záró regém: ezt a programot mindenkinek ajánlom, gyereknek, felnőttnek, öregnek, nőknek-nak és férfiaknak-nek. Ha a Kanárin nyaralnátok, a wesztern-, és indián falut és a bemutatót mindenképp nézzétek meg. A belépő árára már nem emlékszem, de mit számít az egy nyaralásnál?!

Uff, én beszéltem!

Ha tetszik a blogom, kérlek oszd meg.
De akár támogathatod is:
Név: Szűcs Alfréd
Számlaszám: OTP 11773061-09880902
IBAN szám: HU07 1177 3061 0988 0902 0000 0000
BIC (Swift) kód: OTPVHUHB

If you like my blog, please share it.
But you can even support it:
Name: Alfred Szucs
Account number: OTP 11773061-09880902
IBAN No.: HU07 1177 3061 0988 0902 0000 0000
BIC (Swift) code: OTPVHUHB

Ez itt a reklám helye:

Gran Canaria 2019

Szólj hozzá

utazás nyár nyaralás Spanyolország Kanári szigetek Playa de Inglese Sioux City Park