2018. nov 29.

A Tamnanpar étterem Rayongban (The Tamnanpar Restaurant in Rayong) - Thaiföld

írta: szucsalfi

Egy trópusi paradicsom: a Tamnanpar étterem

Az ember néha csodákat lát, amitől néhány órára a mennyekben érezheti magát. Persze az is lehet, hogy téveszméim vannak, hisz a paradicsom nem is létezik.

Ha meg létezik, akkor akár unalmas is lehet. Hisz milyen lehet évezredeket, milliárd éveket leélni egy szőlőfürthöz hasonló fénybolyban, ahol mi, kis fénylények összekapaszkodunk és az ott tartózkodásunk alatt csak az isteni fényt nézzük, aminek részei vagyunk. Majd ha megunjuk ezt az enervált állapotot, a semmit, akkor leszületünk a Földre egy kis kalandokért, tapasztalatokért, azért, hogy Isten ezeket az élményeket is megtapasztalja rajtunk keresztül, mi általunk.

Mindenesetre én Pattajától néhány kilométerre ilyenre helyre leltem. Egy igazi vendéglátó dzsungelre, ahol az evésen kívül sok-sok szórakozási lehetőség is van. Természetesen én hű voltam magamhoz és egyből az éttermet kerestem fel. Az étterem mesés környezetben van, vadregényes, buja zöld erdőn kell keresztül menni, hogy elérjük. Még a Grimm testvérek is megirigyelnék ezt a sejtelmes, misztikusnak ható vadregényes környezetet. Borzongatóan gyönyörű.
   Jaj, még el sem mondtam, hogy hol található. Pattajától délre úgy 80-100 kilométerre. Rajong város szélén. TAMNANPAR az étterem és hotel böcsületes neve.

Sajnos csak az étteremről és a hozzá vezető ösvény környékéről tudtam fotókat csinálni, mert közben beesteledett. Található itt sportközpont, tavak tömege, panzió, hotel és kismillió szórakozási lehetőség. Kevés turista jut ide el, nem könnyű megtalálni.

Közben 'adásomat' mint a TV-kben szokták, megszakítom és bemutatom, hogy milyen is a hagyományos thai masszázs. Hát ilyen:

Training Massage-Natural Massage - Traditional Thai Massage To Relieving Stress And Feel Relax

(Hagyományos thai masszázs a stressz enyhítésére és a nyugalomra)

És folytatom az étterem bemutatását. Valószínű, hogy az úti vezetők, program szerevezők kevésbé ismerik, mint a frekventált helyeket. Pedig a nívós környezet, a látvány, és a kulináris élvezetek megérnének egy kis kitérőt a csoportoknak. Ínyenceknek való, igen drága hely, különleges, szokatlan ételekkel.

A bangkoki és a thai újgazdagok kedvelt találkozási helye. Hétvégeken nem lehet beférni, legfeljebb foglalással. Látnotok kéne azokat az ételhalmazokat, amiket kirendelnek.

A thaiok közösségben szeretnek enni, mindenki csipeget minden kajából. Így aztán akár 10-20 fajta általunk soha nem látott és nem ízlelt étel található az asztalukon. No, nem mondom, mi is derekasan kóstolgattunk. Ha már idáig eljutottunk, akkor érdemes akár két-három napot is maradni. Mint írtam, az étterem hétvégén totál tele van, ezért ha csak enni akarunk itt, akkor hétköznap érdemes megvalósítani. Fantasztikus ízű, ám igen drága ételeket falatozgattunk.

Megkóstoltuk a Cha-Muang Pork Curryt (Chamuangos sertés curryt). Ezt az ételt még Thaiföldön is kevés helyen árulják. Pörkölt és leves közötti étel. Valami csodálatos ízharmóniája van. A Cha-muang fa leveleit szedik le és használják a levesbe. Érdekesség hogy egy ilyen fa pont mellettünk volt, de a leveleket nem erről szedik le, hanem a piacon veszik meg.

Aztán ettünk szarvas, strucc- és krokodil pörköltet. Zöldséges rizzsel tálalták, és savanyúsággal. Vacsi után még megetettük a halakat, majd Rajongban elmentünk a Central World árúházba a Swensen fagyizóba könnyíteni a teletett gyomrunkon. A Swensenban pazar fagyi kelyhekkel kápráztatnak el. A csodaételeket a mi kis három tagú pattajai kolóniánk kóstolgatta. A fotókon rajtam kivűl a Tóth Zsavért láthatjátok.

Egy kis színesítés a sok unalmas fotó közben.

Thai traditional song (The kids voice Thailand)

És következzen ismét egy dal Thaiföldről. A nagyon népszerű Ben Chalatit énekel.

สุดใจ - Ben Chalatit (Live)

Ide egy kis metal zene kívánkozik. És csak hogy tudjátok megosztom a nevüket is:

พอกันที - หิน เหล็ก ไฟ

Szólj hozzá

fotók thai masszázs Carnivora Szűcs Alfréd Tamnanpar étterem-Rajong Cha-Muang Pork Curry tradicionális thai zene Ben Chalatit Zsavér Zsavér

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.