2017. nov 13.

Szűcs Gabi

írta: szucsalfi
Szűcs Gabi

 

               Szűcs Gabi egy olyan énekesnő, akit érdemes meghallgatnotok.

Én meglehetősen régóta, talán 1965 óta vagyok a beat-rock zene rajongója. Előtte azt a zenét kedveltem, amit a szüleim szerettek. Németh Lehelt, Németh Józsefet, Sárosi Katalint, Kovács Apollóniát, Vámosi Jánost, Zárai Mártát és a többi nagy nagy legendát.

1965 körül a Fővárosi Nagycirkuszban a híres szovjet bűvész, Kio lépett fel. Lenyűgöző volt a produkciója. Ám az első részben egy francia énekes szórakoztatta zenekarával a közönséget. Neve: Orlando. Dalida (sajnos meghalt már) öccse vagy bátyja.  Olyan parádés, fergeteges rock zenei műsort adott elő, hogy a közönség majdnem szétverte a Cirkuszt. Tomboltunk.

A csepeli Bajáki Ferenc Ipari Szakközépiskola egyik tanára beszélt rá bennünket, hogy Orlandóra menjünk el. Ő vásárolta meg a jegyeket is, és az iskolában adtuk oda neki az árát. Igazi keleti kényelem volt. Ő beszélt rá és vitt bennünket folyamatosan az Egyetemi Színpadra is.

No, Orlandót látva, hallva, attól az időponttól kezdve rock zene rajongó lettem.

A magyarok zenekarok közül, akkor az Omegát vagy az Illést kedveltem meg. Mindkettőt az Egyetemi Színpadon láttam meg először. Akkor még a két bandát együtt nem lehetett szeretni, mert abból háború lett volna. Így hát elsősorban Illés rajongó voltam, stikában meg Omega is.

Aztán az idő ment és jöttek a hard rock, heavy metal zenék. Egyből beleszerelmesedtem a Led Zeppelinbe, Black Sabbath-ba, stb. A magyarok közül pedig P. Mobil zenéjébe, majd a Beatricéjébe és még sok mindenkiébe. De úgy érzem, hogy a zenei ízlésben nem rekedtem meg a hard és heavy mellett, azóta is követem az új rock zenei trendeket, de egyéb más zenei műfajokat is.

Ebben a blogban is próbálok nektek szélesebb zenei palettát bemutatni, hátha ti is találtok olyan zenekart, előadót, akiket eddig nem ismertetek, ami netán megtetszik nektek is.

Most Szűcs Gabit mutatom be. A Móricka régebbi számában írtunk róla. Interjú forgácsok a közölt anyagból. A riport 2005 elején készült.

Szűcs Gabi az új dalai közül egyet nemrég a Dal című műsorban is bemutatott. Az énekesnő a jazz világából érkezett:

Szűcs Gabi.: --Azt gondolom, hogy ez már a pop világa, de nem a mainstream pop, tehát a határon vagyok már megint, mint mindig mindenben.


Az énekesnő azt mondja mindig is renitens volt egy kicsit:

Szűcs Gabi.: --Borzasztó, de így vagyok összerakva, hogy ha valamiben végre meg lehetne nyugodni, hogy jó, és stabil, és biztos, akkor tuti, hogy nekem találni kell valamit, ami csak azért is más…

Gabi a lassan 14 éve működő házasságában jól viselkedik, lehet, hogy pont ezért máshol éli ki a kicsapongásokat - mondja. A Sztárportréban az énekesnő a romantikus kezdetekről is beszél, és arról, hogy lehetnek nehezebb időszakok, de ha stabil az alap, akkor mindig visszatalálás van.

Szűcs Gabi.: --Azt is látom, hogy ki-be ugrálnak az én korombeliek a házasságokból.

A beszélgetésben felmerülnek okok, amik esetleg ide vezetnek, továbbá egy olyan felvetés, ami korábban megvolt, és ez az ami megváltozott ebben a korban - mondja Gabi.

Az énekesnő 1972-ben született, Budapesten. Érettségit követően a Gór Nagy Mária Színitanodában tanult színészetet. Énekelni Sík Olgánál a neves énektanárnál tanult. Fellépett a Vígszínház jó néhány darabjában. Az OSZK-ban előadóművészi kurzust is elvégezte. Képzett énekes. Legismertebb zenekara a Cotton Club Singers volt. 2007-ben a szólókarriert választotta és saját zenekara kíséri. Ennyi érdekes információ után remélem az interjúra is kíváncsiak vagytok.

 

sztarportreszucsgabi2-1-1.jpg

sztarportreszucsgabi1-1-1.jpg

 

Egy dal Szűcs Gabitól: Örömtánc

Szólj hozzá

Szűcs Gabi