2017. okt 11.

56 csepp vér (56 drops of blood)

írta: szucsalfi
56 csepp vér (56 drops of blood)

Magyar rockmusical (Hungarian rockmusical)

A forradalomról (sokak szerint az ellenforradalomról) szólt valamikor 2006 - ban egy magyar rock musical. Bár számos kritika dicsérte, annál több ócsárolta ezt a darabot. Én az utóbbiakra hallgattam és azt gondoltam, hogy bűn rossz lehet, mint általában a magyar filmek és soha életemben nem nézem meg.

Eredetileg színházi darab volt. Aztán a musicalből film is született. Nemrég nem is tudom, hogy milyen elhatározásból, de megnéztem. És elájultam, de szó szerint. Ez szerintem az egyik legjobb magyar film, látványos, ragyogó, kitűnő. Ha sok ilyen születne, megváltozna véleményem a magyar filmgyártásról.  A szereplők parádésan énekelnek és játszanak. Nincs egy unalmas perc benne és ezt az is mutatja, hogy az amerikai szuper produkcióknál általában bealszom és több részben nézem végig a filmeket. Ez lekötött és meg voltam lepődve, hogy már vége. Egy ültő helyemben néztem végig. Amit most mondok, az miatt tudom, néhányan lehülyéznek és legszívesebben pofán csapnának, de a véleményem akkor is az lesz, hogy EZ A PRODUKCIÓ ISTVÁN A KIRÁLY SZINTŰ!, de mondhatnám a KÉPZELT RIPORT EGY AMERIKAI POP FESZTIVÁLRÓL című darabot is. Úgy hogy jöhet a pofon csapás, amitől mondjuk nem félek, hisz igen messze kéne jönnie emiatt a pofozkodónak.

 

A film egy mondatos tartalma: kitalált magyar Rómeó és Júlia történet az 56 - os eseményekbe ágyazva.

 

Pergő, eseménydús a sztori. Nagyszerűek a szereplők, nem is tudom, hogy kit emeljek ki közülük, de a Palcsó Tamást mindenképp (de csak amiatt hogy én is, ő is csepeli) meg hát őt üti vágja mindenki  főleg a trafikozása (vélt trafikmutyi, jobboldalisága miatt). Hangja, adottsága miatt bármikor egy amerikai szupersztár lehetne, ha persze jó zeneszerzői lennének, de így és itt egész biztos, hogy megmarad beugró trafikosnak, ha a személyzete éppen szabin van. Szégyen.

 

Véleményem szerint ezt a rock musicalt (és a fentebb említett másik kettőt) bármikor össze lehet hasonlítani  bármelyik népszerű amerikai musicallel. Eléri és elérik azt a szintet. Gyerekek, a zene, a zene az meg "námbör ván". Mihály Tomi, a sokat szidott Omegás, tökéletes zenét írt a filmhez. Letérdelek előtte és megköszönöm, hogy ilyen zenére futotta tehetségéből. Hátborzongatóan jó.

 

A főbb szerepeket Kaszás Attila (aki már sajnos nincs köztünk), Alföldi Róbert (csak jót mondhatok az alakításától), Palcsó Tamás (a legnagyobb énekesek egyike, olyan hangja van, hogy aki neki zenét ír, annak nagyon fel kell kötnie a gatyáját. Bár a Mihály Tamás írna neki), Keresztes Ildikó (őt valamiért sose kedveltem, pedig nincs okom rá, de a film alapján minden tiszteletem az övé), Veres Mónika, Miller Zoltán (szenzációs hang), Seress Zoltán, Puskás Péter).

 

Az alkotók is megérdemlik a névsor olvasást: Bokor Attila, Réz András, Mihály Tamás, Szalai András, Pintér András, Csík György, Szatori Tibor, Horváth Péter és Pintér Tamás

 

Mivel  nagyon sok fotóm van, most az első 38 - at posztolom, de lesz még folytatása.

Minden kételkedőnek mondom, nézzék meg a filmet. Ha nem, akkor megsértődök. És ha megsértődök, akkor tudjátok mi lesz? Semmi. A nagy semmi.

 

Ui. A Pappa Piáról is annyi rosszat írnak, hogy lassan azt is meg kéne néznem, főleg a Feró miatt.

 

Szólj hozzá

zene film pop rock színház sztárok musical celebek zenészek rock musical