2017. okt 28.

Waszlavik László (Hungarian Avantgarde Artist).

írta: szucsalfi
Waszlavik László (Hungarian Avantgarde Artist).

                       Egy majdnem egyetlen igazi SÁMÁN Magyarországon. 

     A sámánok az ősi magyar hitvilág kulcsszereplői. Felmagasztosult állapotban ők voltak a közvetítők a túlvilág és az ember között. Ezért őket nagy becsben tartották. Érdekes hogy korunkban a sámánizmusban Koreában hisznek a legtöbben, no meg Mongóliában és Szibériában. A transzba esés központi hangszere minden eseteben a sámán dob volt. 

     Tudom, hogy napjainkban is van Magyarországon sámán képzés, és sokan elvégzik a tanfolyamokat. De én legfeljebb csak 'kettő" sámánt ismerek, kettővel találkoztam életem során. Az egyik a Gazember, a másik Grandpierre Attila. Kevesen vannak. Emiatt kell nagy tiszteletben tartanunk őket, hisz igen sok jövőbeni pozitív esemény függhet tőlük. Lehet hogy egyszer ők mentik meg, az ők imáik, szertartásaik mentik meg hazánkat a most kiforró szovjet tipusú Európai Uniótól. 

     A Gaziról osztok meg fotókat, ő van terítéken, de bőven van fotóm az Attila csapatáról is. Gazi művészneve igen hosszú, változó, hol csökkenő, hol bővülő. Nézzük a leggyakoribbakat: Waszlavik Gazember Petőfi Velorex Sámán. 

    Amúgy meg  ő az  egyik leggroteszkebb előadó a magyar pop-rock palettán. Legenda teremtődött abból, hogy hosszú-hosszú évekig és talán még napjainkban is ugyanabban a ruhában jelent meg mindenhol és mindig. Sokan csodálkoztak, hogy miért nem cserél ruhát és hogy miért nem büdös. De a nagy titka az volt, legalább is a legenda szerint, hogy abból az egy fajtából annyit vásárolt, hogy örökké kitart. Életének másik érdekessége, hogy a Szovjetunióban, Lvovban végezte el az egyetemet.  A megélhetési forrása az orosz-francia tolmácskodása volt, műszaki fordító volt. És ami nagy dolog, hogy szinkron-tolmácskodást is vállalt, ami azért nem semmi. Hogy ott is abban a szakadt csöves ruhában jelent meg, mint mindenhol, azt nem tudom. 

     1951-ben született Miskolcon, 180 kilométerre Budapesttől, néha több...  A legnagyobb dobása, hogy 1979-ben megalapította a zseniális stílusú, korszakalkotó avantgárd zenekart, az  A.E. Bizottságot. Zenéjük annyira maradandó, hogy bármikor meghallgatható és ma is leköt. Nem sokáig volt a zenekarban, mivel összekapott a  többi zenésszel. 

     1980-ban már a Beatrice és a VHK-val körül láthattuk. 1982-ben saját zenekart alapított (körbevéve egy csomó nővel). Mivel szoros szövetségben volt a Beatricével, így a következő  években jó néhány bulit szerveztem neki is. 

     Egyszer a Ráday klubban kötöttem le neki bulit. Ő a show-inál mindig vetített hátteret alkalmazott, de nagy baj történt. Elromlott a vetítő gépe. Nekem volt egy szuper nyolcasom. Rohantan érte Csepelre haza és bevittem. Ezáltal a látványvilággal nem volt probléma. De mivel a többi bulira is kellett a vetítő, örök búcsút vehettem tőle. Végül is feláldoztam a művészet oltárán. Sokáig dolgoztunk együtt, aztán én letértem a zenei pályáról. 

     Nagyon de nagyon sokáig nem találkoztam vele. Legközelebb évekkel később, a  Parlament előtt futottunk össze. Egyből pletyiztünk egy kicsit, megbeszéltük hogy kit mit tud a Feróról (Nagy Feró), az időben ő sem tartotta vele a kapcsolatot. Mondta hogy a mai tüntetésen zenélni fog. Megvártam, végignéztem. Iszonyatosan sokan voltak ezeken a tüntetéseken. Hetekig tartott. Gyurcsány lemondását követelték az öszödi beszéde miatt. 

     A fotókon a Gazi egy sámán szertartást ad elő a publikumnak. Épp a túlvilágiakat idézi meg. Én is ott voltam. Mozgott a levegő, szinte hullámzott, vibrált. Susogást, sugallatot éreztem a fejemben. A körülöttem lévők is révületben voltak. A szertartás végére megtisztulva fogtam neki a következő napoknak, hisz tudtam, éreztem, hogy a túl világ velem van. Ha a teremtő megengedi, egyszer elmegyek a Vágtázó Csodaszarvas koncert szeánszaira is, ahol a másik nagy sámán mágus, Grandpierre Attila celebrálja a lelki felszabadulásunkat. 

     Mostanra ennyit, a többi szófosásomat a többi fotó posztolásakor olvashatjátok.

waszlavik_laszlo000-blogra.jpg

waszlavik_laszlo001-blogra.jpg

waszlavik_laszlo002-blogra.jpg

waszlavik_laszlo003-blogra.jpg

waszlavik_laszlo012-blogra.jpg

waszlavik_laszlo013-blogra.jpg

waszlavik_laszlo014-blogra.jpg

waszlavik_laszlo015-blogra.jpg

waszlavik_laszlo016-blogra.jpg

waszlavik_laszlo017-blogra.jpg

waszlavik_laszlo022-blogra.jpg

 

Jöjjön egy dal is. Waszlavik László: Halló itt Budakalász.

Szólj hozzá

Waszlavik László Ráday klub