2017. okt 17.

Ákos

írta: szucsalfi
Ákos

      Becsületes neve Kovács Ákos. Véletlenül került a zenei pályára. Amatőr, azelőtt nem sokkal alakult bandájával benevezett egy vetélkedőre, de csak úgy diliből, ami a Pecsában zajlott. Zenélni is alig tudtak. És sikerült, szerencséjüknek és az előtte néhány héttel hozzájuk csatlakozó managerük  jó tanácsainak hatására ők nyertek. Fábián Tibi segítsége indította el őket a pályán.

     Emlékezetem szerint sokszor léptek fel a Pecsában a Depeche Mode klubban, a Csillagfény diszkóban, de önálló koncerteken is. Én személyesen a Pecsában találkoztam vele még az ősidőben. Épp a Pecsába mentem. Összefutottam Császár Előddel , aki nagy Bonanza fan volt. Akkor mondta nekem, hogy ő is zenekart csinál és ha elfogadom ad majd egy kazit. A Bonanazára ment a Pecsába, mert lekophatatlan volt. Abban az időben őt tartottam az egyes számú Bonanza rajongónak. Az Előd egy végtelenül vidám, aranyos kölyök volt, olyan mitugrász. Meg lehetett kedvelni. Nagy dumás volt. (Napjainkban Shane 54 néven szerte a világban diszkózik). Előd kíváncsivá tett, ráadásul én is a Pecsába mentem Nagy Ákoshoz jegyet potyázni valamilyen rock koncertre. Innentől kezdve már homályos a dolog, mert nem emlékszem, hogy a próbájukra mentünk be az Előddel, vagy a  Depeche Mode klubba. 

     Amikor a Csillagfény diszkó csúcson volt, oda is sok playback bulit kötöttem le. A Darabos Jani és a Besnyő Laci (ők voltak a Csillagfény diszkó szervezői) kedvelték a Ferót, igen sokszor volt a műsorukban. Ákossal  néha a stábszobában is összefutottunk. Egy idő után a Csillagfény diszkó kifulladt, megszűnt. Azután Ákost hosszú ideig nem láttam, hisz az a zene amit ő csinált, nem kimondottan tartozott a kedvenceim közé. Nem jártam a koncertjeikre.

     Aztán hosszabb évek után a Fekete Lyukban láttam. Ott volt az irodánk, később a klub vezetését is átvettük. Ez időben ott próbáltak, ott volt raktáruk. Na ennyi elő mese után nézzük a mostani korszakát.

     Nekem úgy tűnik, hogy az utóbbi években igen sokan nagyon utálják őt. Ő jobb oldali, sokak szerint ez egy eredendő nagy bűn. És bűnét tetézi egy még nagyobb bűn, ugyan is Orbán és FIDESZ támogató. Féltem is őt, ilyen bűnökkel még a végén a pokolban találkozhatunk vele, de talán még onnan is kitúrják. A túlvilágon nincs olyan hely, ahol ezt a nagy bűn elkövetőt befogadnák.

     Sokszor gondolkodtam már, hogy miért baj az ha valaki jobb oldali. Akkor is lehet erkölcsös, család szerető, rendes, korrekt ember. Ma sem értem, hogy egy zenésznek miért csak baloldalinak szabad, vagy kell lenni. Én mindkét oldalt elfogadom és nem a politikai hozzá állást nézem, hanem a zenét. És mindkét oldalról vannak zenész haverjaim.

   Ákos zenéjét nehezen szoktam meg, annyira egyedi, hogy nem tudom, hogy stílusát hová soroljam. Amennyire nem tetszett a Bonanza muzsikája, ma már annyira tetszik jó néhány dala.

    Nagy karriert futott be. Kevesen tudnak azzal dicsekedni, hogy szinte minden turnéja, fellépése telt házas, ráadásul sportcsarnokokban.

    A zenét szerető embereknek azt javaslom, hogy a zenébe ne vigyenek be politikát. Azért mert valaki a jobb oldalt kedveli, nem szabad elítélni,nem szabad kirekeszteni, az a magánügye. És a zenészekben, zenekarokban ne azt szeressük, hogy baloldali, ne azt szeressük hogy jobb oldali, hanem párthozzáállásuktól függetlenül a zenéjüket szeressük.

      Én törvénybe iktatnám, hogy a hatalmon lévő politikai erők nem gátolhatják a más nézetű zenészek megélhetését. Nem érheti őket kirekesztés.  És ennek a célnak az ellenőrzésére hivatalt nyitnék. Az állami rendezvényeken, az önkormányzati rendezvényekben 50-50 százalékos arányban szabadna a fellépőket összeválogatni. Ha bal oldali kurzus van, ugyan úgy fellépési lehetőséget kell adni a jobb oldali művészeknek, ha jobb oldali kurzus van, ugyanúgy lehetőséget kell adni a másik oldalnak. 

      Naiv gondolatok ezek? Tudom.  De egyszer talán kultúrált emberek kerülnek a vezetésbe és ezt az ideát, gondolatot felismerik. Egy ország akkor tud boldog, mosolygós lenni, ha mindkét oldal emberkéi minden kurzusban megőrülés nélkül  és viszonylag jó anyagi körülmények között élhetnek, vagyis boldogan.

      Lassan a mai mesémnek is vége. Még egy gondolattal azért megtoldom. Ákos a maga egyedi jelenségével, zenéjével  mindenképp egy korszakos ikon.

legut2_012-2.jpg

legut2_021-1.jpg

legut2_025-5.jpg

legut2_030-0.jpg

legut2_347-7.jpg

 

Jöjjön egy Ákos dal. Így teljes az egész:

 

 

 

Szólj hozzá

Ákos Kovács Ákos Császár Előd Petőfi csarnok Bonanza Banzaí Shane 54 Fábián Tibor