2017. okt 08.

Nevessünk, ennyi az egész

írta: szucsalfi
Nevessünk, ennyi az egész

Nehéz helyzetben vagyok. Most nem a Mórickából, hanem régi Kismalacokból posztolok karikaturákat. Ezek egy része pikáns, egy része meg ennél is fajsúlyosabb rajzok tömege. Most megpróbáltam szelideket beválogatni. Sajnos nemrég kezdtem blogolni és nem tudom, hogy mi a határ, mi kerülhet be és mi számít tizennyolc éven felülieknek?  A facebookon sokszor látok olyan anyagot amit elvileg csak felnőtt láthatna és nincs letiltva, főleg itt Ázsiában látok ilyet, és sokszor letiltanak olyan anyagot, aminek semmi köze a felnőtt anyagokhoz. Emberi jelentés alapján, de a robotcenzor jelentése alapján engem is többször letiltottak, hiszitek vagy nem, de ártatlan, naív anyagokért. Kérdezem én, hol a határ? Bízok benne, hogy ezek a rajzok átmennek a rostán. Így most ezen elgondolkodva,  végülis annyi a felnőtteknek szóló anyagom, hogy egyszer egy felnőtt blogot is indítok. Amúgy meg örülök, hogy eszembe jutott az, hogy tegyek fel karikaturákat, mert így egy idő után megismeritek az ország legjobb katikaturistáit és munkáikat. De a titkos vágyam, hogy mivel a bloggerben com. - os vagyok, hátha külföldön is felfedezik őket és lesz visszajelzés a külföldi fizetős lap megjelenésekre. Nemrég az egyik nagy megosztón, a tumblr.com -on például két Jaden Smith fotó között volt az előzőekben posztolt magyar karikaturákból, de a Pinteresten is volt hasonló. Ez igen jó dolog, sok külföldi is látja. Aztán ez miatt tervezem, hogy a szövegeket megpróbáljuk angolra is lefordítani és a karikaturák két nyelven jelennek majd meg, de azt is tudom, hogy humort, főleg magyar humort igen nehéz angolra fordítani.  Lehet, hogy bele is törik a bicskám. Szóval szerzőkből nagy a névsor és még nem is beszéltem az amatőr rajzosokról, hisz tőlük is sok rajz van. Majd abból is válogatok be a repertoárba.

Ma 7 karikaturát szerettem volna fölrakni, Sajnos innen Thaiföldről a Blog.hu nem enged egyszerre csak egy fotót posztolni, így most csak a Nana rajzán derülhettek. De egyesével fölrakom mind a hetet. Nemsoká jön még 6 karikatura. A Barf Gabi, Bene néni (ő sajnos már meghalt), Hamza, Jelenszky Laci, Kertész Laci  és Lipusz Csaba munkáit ismerhetitek meg. Ez 7 rajz. Szerencse szám, hátha hozza a szerencsét a szerzőknek is és a lapjainknak is, a Mórickának, Kismalacnak, ViccEleknek és a legujabbnak, a Poénbombának.

 

Jó hihizést!

Szólj hozzá