2017. nov 01.

Ossian

írta: szucsalfi
Ossian

                                  Ossian - A rock katonái.

Az Ossian egy kitűnő magyar heavy metal zenekar. (volt és van)

Régen jó párszor találkoztam velük. Főleg abban az időben amikor a Zsöci (Zselenc Laci) a Ferencvárosi Művelődési Ház stúdiójának a főnöke lett, no meg ott szervezett koncerteket és a klubot is működtette. Mivel egyúttal a Beatrice zenésze is volt, így ott próbált a zenekar és úgy emlékszem, hogy az Ossian is, de biztos nem vagyok benne. Mivel sokat kellett a művelődési házba mennem a Feróval programokat egyeztetni, így sokszor összefutottam az Ossiannal is.

Sokan nem tudják, de a Feró az Ossian menedzserével találta ki, hogy induljon a választáson, legyen ő a szakadt országnak szakadt elnöke. Sajnos a menedzser neve nem jut eszembe, talán Szabó Endre?! De nem vagyok biztos benne. Amit tudtam persze én is próbáltam őket ebben segíteni. Engem az Ossian menedzsere nem kedvelt, jó néhányszor gúnyolódott velem. De disztingváltam magam, nem küldtem őt el oda ahová ilyenkor az embereket el szokták. Meg amúgy is, úgy vélem mindenki nem kedvelhet.

Aztán az előálmodozás után a kampánynak az Ossian menedzsere lett az irányítója. Ő szervezte a korteskedést. Diliként indult el ez, de összességében komollyá vált, hisz azért a Feró húzós név volt, az egész ország ismerte. Véleményem az, ha nem ilyen hozzá nem értő, amatőr stábbal indítja a kampányt, akár még be is jöhetett volna. És őt ismerve, bármikor köztársasági elnök lehetett volna és azt is bizton mondom, hogy nem lett volna rosszabb, mint a Göncz.

No szóval, jó kis zenekar volt az Ossian. A Pokolgépből kivált zenészek alapították, 1986-ban már az első önálló műsorukkal mutatkoztak be az Almássy Téri Szabadidő Központban. 1988-ban megjelent első lemezük: 'Acélszív' címen. Bírtam őket. Voltam néhány koncertjükön. Énekesük, Paksi Endre egy művelt hapsi. Könyvei jelentek meg és jó szövegeket írt. Nimbuszát, népszerűségét sokan próbálták letörni. Egyszer egy koncerten holt részegen lépett föl, a szövegeket is elfelejtette. Megindult az imázs lejáratás. A média akkora hacacárét csapott belőle, hogy párját ritkítja. De nimbuszát nem tudták megtörni. Én is láttam a felvételt, Nekem nagyon tetszett, mókás volt. Én meg azt mondom, hogy jól állt neki. A rocker élet ezzel is jár.

Személyesen nagyon rég találkoztam velük, illetve a Paksival. De az utolsó találkozás emlékezetes volt. Társaságban voltam. Amikor meglátott, oda jött hozzám és azt mondta: -Te Frédi, ezt el kell végre egyszer mondanom neked: Én úgy utállak téged, amióta csak először találkoztunk, mint a szart. Szavain picit meglepődtem, de nem omlott össze bennem a világ. Hisz ezt az előjelekből már rég sejtettem, már akkor amikor a menedzserük engem cikizett.

Viszont valahol örültem is neki és tisztelem miatta. A legtöbb ember az ismerőseit szemben dicséri, háta mögött pedig szidja. Szerintem a legtisztességesebb módon járt el a Endre. Azóta kedvelem a könyveit is. Lehet, hogy mazochista vagyok?

Az Ossian első korszaka 1994-ig tartott. Feloszlottak. De egy idő után mint a Főnix madár az Ossian feltámadt. Paksi, mint igazi rock katona új tagokkal egy olyan bandát hozott össze, ami még népszerűbb  lett, mint az előző. És ehhez karma kell. Láthatóan neki meg van.

Mára eddig tartott a mesém. Kifogytam, a mesedobozt bezártam, hogy jusson a következő alkalomra is. Jöjjenek hát a fotók. Ossian rajongók, felkészültetek a lementésére. 1991-ben készültek. Muzeális értékek.

ossian_1991011.jpg

ossian_1991010.jpg

ossian_1991009.jpg

ossian_1991008.jpg

ossian_1991007.jpg

ossian_1991006-1.jpg

ossian_1991005.jpg

ossian_1991004.jpg

ossian_1991003.jpg

ossian_1991002.jpg

ossian_1991001-1-1.jpg

 

Hallgatnátok egy kis Ossiant? Csak úgy nosztalgiából. Ossian: A rock katonái. Teljes album. Még mindig jó. És ahogy a Maróthy játszik?! Zseniális.

Szólj hozzá

Ossian Paksi Endre Zselencz László Zsöci Ferencvárosi Művelődési Ház Almássy Téri Szabadidő Központ