2017. okt 08.

Ízorgiák

írta: szucsalfi
Ízorgiák

Nem tudom, hogy miért, de szeretek enni, csipegetni. Kedvelem az egyszerű, népi- és utca ételeket, de imádom a legraffináltabb és legfurább ételkreációkat is. Bár én itthon főzök, tehát nem mindennapi program, hogy étterembe járjak, de a változatosság kedvéért időnként belecsapok a lecsóba és felkeresek éhenhalás elleni éttermeket. És az éttermeknek azért vannak előnyei is, nem is kicsik. A legfontosabb talán az, hogy evés után nem kell mosogatni. Meg az is jó dolog, hogy a legtöbb helyen az ételeket szépen tálalják. Mosolygó kiszolgálók rakják eléd. Végülis ezek pótolhatatlan előnyök, hisz őszintén, otthon mit csinálok? Kiszedem, megeszem és bumm neki, ledöglök ejtőzni. Az edény mehet a mosogatóba, majd ha kellő mennyiságű összegyűlik, jöhet a mosogatás. Ezen a héten untam a főzést, ezért többször kimozdultam. Nemrég egy speciális, különleges ételeket készítő thai étteremben étkeztem, ma pedig, 2017 09 27-én 13.10 - től a 40 fokban egy színvonalas arab vendéglátó helyen lakmároztam. Izgalmas ételek vidították fel a napomat. Hogy mik is voltak ezek? Fokhagymás nan kenyér. Okrás birkaleves, Ürüpörkölt. Arab rizs sült hagymával és Sültkrumplis sült zöldségtál öntettel. Öntetet a rizs mellé is adtak. Ez az étterem Pattaya arab negyedének a szélén van, közel a harmadik utcához (Third Road). Most bennetek mindjárt felmerül a kérdés hogy ez ugyan kit érdekel, főleg Magyarországon. Ugyan kit érdekel, hogy itt hol van egy étterem? Persze nyílván ez az információ azoknak szól, akik sokat nyaralnak itt, netán itt laknak, ismerik Pattayát, a világ egyik legismertebb nyaraló városát. Ragyogó ételeket tettek elénk, minden egyes étel, mind mind igen finom volt. Az élvezeteket legfeljebb a nagy meleg csökkentette, hisz ez egy kerthelyiséges étterem. Zárt, hűtött része nincs. Mondjuk ventillátorok voltak, szerényen dolgoztak is.
Persze készültem, hoztam néhány fotót is, hisz az ételfotókat igen sokan kedvelik. Többek között én is. Még egy megjegyzés, nem olcsó hely, de az arab éttermek általában sehol nem olcsóak, legalább is Thaiföldön.

 

Szólj hozzá